preloader

انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه

کم‌کم به ماه‌های پادشاهی حشرات شرور یعنی پشه‌ها نزدیک می‌شویم. اما سوالی که در این روزها در ذهنمان می‌آید این است که آیا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه در تابستان وجود دارد؟ پشه‌ها تاکنون در گسترش بیماری‌ها حتی بیماری‌های کشنده نقش‌هایی داشته‌اند که می‌توان به بیماری‌هایی چون دانگو، مالاریا، تب زرد، زایکا و ویروس‌های دیگر اشاره کرد. در واقع پشه‌ها می‌توانند حامل بیماری‌های خطرناکی باشند و به طور غیرمستقیم می‌توانند سالانه بیش از نیم میلیون نفر را در خطر مرگ قرار دهند. در نتیجه باید قبل از آمدن این حشرات بدانیم که آیا قادر به انتقال ویروس کرونا بین مردم هستند یا خیر. برای گرفتن پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

 

انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه

دانشمندان در دانشگاه سیدنی کامرون از طریق وب توضیح داده‌اند که پشه‌ها، جانداران خونگرم مانند انسان را نیش می‌زنند زیرا آنها برای تغذیه به خون ما نیاز دارند. اما در صورتی نیش پشه‌ها می‌تواند آلوده باشد که قبل از حمله کردن به ما، حیوان یا شخص دیگری را نیش زده باشند و از این طریق می‌توانند بیماری‌های زیادی را منتقل کنند. اما پشه‌ها نمی‌توانند همه بیماری‌ها و ویروس‌ها مانند ابولا و HIV را منتقل کنند. همچنین بر اساس احتمالات و اطلاعاتی که در رابطه با ویروس کرونا وجود دارد، بعید است که پشه‌ها بتوانند این ویروس را منتقل کنند. در نتیجه می‌توان گفت که انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه امکان پذیر نخواهد بود.

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که تاکنون هیچ گزارشی مبنی به انتشار و انتقال COVID19 از طریق نیش پشه وجود نداشته است. در واقع این ویروس از طریق قطرات سرفه و عطسه و از طریق لمس کردن از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. در حالی که کووید 19 در نمونه‌های خون یافت شده است اما شواهدی نشان نداده که پشه‌ها نیز عامل انتقال این ویروس بوده‌اند. به هر جهت این نتایج به طور قطعی نیست در نتیجه با شروع فصل تابستان و ادامه داشتن ویروس کرونا، نظارت بر تاثیر این حشرات در انتقال ویروس کرونا ادامه خواهد داشت اما فعلا جای نگرانی نخواهد بود. البته اگر این ویروس از طریق پشه‌ها نیز منتقل شود، با یک کابوس روبرو خواهیم بود که همه را مبتلا خواهد کرد. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارید.